mySugr

Veelgestelde vragen (FAQ)

Apps & Software

<p>Je kunt mySugr downloaden via Google Play en de App Store. Klik op de onderstaande links om direct naar de downloadpagina te gaan:</p><ul><li><a href="https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mysugr.android.companion">Downloaden op Google Play</a></li><li><a href="https://apps.apple.com/us/app/mysugr-diabetes-tracker-log/id516509211?mt=8">Downloaden in de App Store</a></li></ul>

<p>Ja dat kan. mySugr’s logboek is behoorlijk slim en bewaart je gegevens. Wanneer je weer verbinding hebt wordt alles netjes gesynchroniseerd.</p>

<p>Dat kan zeker! Door op "Rapporten" in de menubalk te klikken, kun je een CSV-bestand met jouw gegevens exporteren. mySugr Pro-gebruikers kunnen kiezen tussen een PDF-, CSV- of MS Excel-bestandsindeling en kunnen ook een aangepast datumbereik instellen. Het PDF-bestand is de populairste exportoptie en veel mensen nemen dit rapport mee naar hun arts.</p>

<p>Hier vind je een overzicht van welke integraties momenteel beschikbaar zijn in de mySugr-app:</p><p>Apple Health (wereldwijd beschikbaar) - sportactiviteiten worden weergegeven in het aantal minuten dat je actief bent geweest, via andere apps die geintegreerd zijn met Apple Health. Enkel stappen die in Apple Health geteld worden, worden niet opgeslagen in het logboek &amp; geexporteerd rapport, maar zijn wel zichtbaar in de dag/tijdsgrafiek. Bloedglucosewaarden (van meters/sensoren die integreren met Apple Health), koolhydraten, bloeddrukwaarden, gewicht.<br>Google Fit (wereldwijd beschikbaar) - enkel stappen worden weergegeven als activiteit in de dag/tijdsgrafiek, maar het wordt niet in het logboek &amp; rapport opgeslagen als ""minuten actief"".<br>FreeStyle Libre-sensorgegevens - yoeri check</p>

<p>Ja, je kunt met hetzelfde account inloggen. Maar we blijven wel aanraden om je meter te verbinden met de iPhone, want die neem je meestal overal naartoe.&nbsp;</p>

<p>Het monster hoort bij deze app. Je kunt wel het geluid uitzetten, zodat je hem enkel ziet en niet meer hoort.</p>

<p>Uitloggen in de mySugr app. Ga naar "Instellingen" op je telefoon, dan naar Privacy en beveiliging en zet dan je locatievoorzieningen "Aan". Vervolgens log je weer in met je mySugr account. Als je op vakantie bent buiten Nederland, en je gaat voor het eerst de mySugr app instellen en je meter verbinden, dan kun je soms de meters van dat land zien. Neem dan contact op met de Accu-Chek klantenservice.</p>

<p>Natuurlijk! Het logboek is een geregistreerd medisch hulpmiddel en is ontwikkeld volgens de ISO 13485-normen. Verder draagt het de CE-markering en is het FDA geregistreerd. Dus het voldoet aan de hoogste beveiligings- en veiligheidsnormen. GDPRWij voldoen aan de HIPAA regelgeving en je gegevens zullen dienovereenkomstig worden behandeld. (Er zijn zelfs gewapende bewakers bij de datacenters)</p>

<p>Als je met de mySugr Pro-versie de gegevensoverdracht niet op "automatisch" hebt staan, moet je minstens 1 maal per maand de gegevens overdragen, anders ga je terug naar de mySugr basisversie. Wanneer dat gebeurt, kun je opnieuw de bloedglucosemeter verbinden, een bloedglucosetest doen, en krijg je weer mySugr Pro. Een Accu-Chek bloedglucosemeter kan maar één mySugr account op Pro zetten. Als je een nieuw account aanmaakt met mySugr, wordt deze dus geen Pro, ook al verbindt je de bloedglucosemeter.</p>

<p>Op onze <a href="https://support.mysugr.com/hc/en-us/articles/360009213020-What-phones-are-compatible-to-pair-with-the-Accu-Chek-Guide-Accu-Chek-Guide-Me-or-Accu-Chek-Instant-"><u>internationale website</u></a> vind je een lijst die up to date is voor de telefoons die wel en (nog) niet compatibel zijn.</p>

<p>Je kan je meter aan 1 apparaat koppelen. Je kunt wel met je mySugr account op meerder apparaten inloggen. Je gegevens worden dan binnen enkele seconden gesynchroniseerd naar je mySugr app op het andere apparaat.</p>

Bloedglucosemeters

<p>Ja, de Accu-Chek Instant kan verbonden worden aan de mySugr app, een app die automatisch de meetresultaten van de Accu-Chek Instant meter opslaat in de app. Daarnaast kan de mySugr app een bolusadvies geven en kun je koolhyrdaten invullen. De mySugr app helpt bij het ‘managen’ van diabetes in het dagelijks leven. De mySugr app wordt via een low energy bluetooth verbinding met de Accu-Chek Instant verbonden.</p>

<p>Accu-Chek Instant meters gebruiken de BLE Pass Key Pairing beveiliging. Deze methode maakt gebruik van een speciale code waarbij de Accu-Chek Instant alleen met jouw telefoon kan communiceren.</p>

<p>De app werkt ‘offline’, maar je hebt een actieve internetverbinding nodig om de gegevens te synchroniseren met de cloud. Je moet online zijn om gegevens te delen en een back-up te maken.</p>

<p>Ja. Je kunt een onbeperkt aantal meters met de mySugr app koppelen.</p>

<p>De Accu-Chek Instant meter en het mobiele toestel mogen maximaal 3 meter van elkaar verwijderd zijn voor de automatische gegevensoverdracht via Bluetooth. Als de afstand tussen beide toestellen tijdens de bloedglucosetest(s) meer dan 3 meter bedraagt, zullen alle nieuwe metergegevens pas met de app synchroniseren wanneer de toestellen binnen bereik zijn en Bluetooth ingeschakeld is. De meter slaat de gegevens gewoon op in zijn geheugen tot er gesynchroniseerd wordt.</p>

Productondersteuning

Voor veelgestelde vragen, kijk eerst in de mySugr app. Ga naar Meer > Ondersteuning & feedback. Je kunt hier ook een bericht sturen naar het mySugr team als je het antwoord niet kunt vinden.

Neem contact op

Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag

Neem contact op met de Accu-Chek Customer Care op het gratis telefoonnummer 0800 – 022 05 85. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur.

<h5>24/7 bereikbaar bij vragen over Accu-Chek insulinepomp</h5>

Bij gebruik van een Accu-Chek insulinepomp kan je in geval van nood - een acuut technisch probleem - altijd direct contact opnemen. Daarvoor is er de gratis 24-uurs service voor Accu-Chek insulinepompgebruikers: 0800 – 022 05 85 
(keuze 1). 

Stuur ons een bericht

Heb je een vraag of een opmerking over een Accu-Chek product of dienst? Vul dan het contactformulier in.

Heb je een vraag of opmerking over Accu-Chek Care? Klik dan hier

Stuur een bericht
Bel ons

Accu-Chek SmartGuide Customer Care
0800 – 022 04 99

Accu-Chek Customer Care 
0800 – 022 05 85

24-uurs service voor Accu-Chek insulinepompgebruikers
0800 – 022 05 85 (keuze 1).

Vanuit het buitenland
+318000220585

Gratis servicenummer binnen Europa
+318000220585 (keuze 1)