Accu-chek FAQs
Meest gelezen vragen (FAQ)
We kunnen niet uitsluiten dat een mobiele telefoon de functie van de insulinepomp op een of andere manier kan storen. Voor alle zekerheid kunt u een mobiele telefoon bij het dragen en bellen het beste op minstens 10 cm van de insulinepomp houden. Als de werking van de Accu-Chek insulinepomp wordt gestoord, stopt de pomp automatisch met insuline afgeven en verschijnt er een foutmelding op de display. De insulinepomp is beschermd tegen de gebruikelijke elektromagnetische straling. Mensen met diabetes mogen de Accu-Chek insulinepomp nooit gebruiken in de buurt van de röntgen-, MRT- of CT-apparaten; dat geldt voor alle medische apparaten. Als er een röntgenfoto wordt gemaakt of als diabetici een MRT- of CT- scan krijgen, moeten zij de pomp dus afdoen en buiten de onderzoeksruimte bewaren. Hetzelfde geldt als iemand met diabetes in de buurt van militaire radarinstallaties komt. Bewakingssystemen in winkels of op het vliegveld hebben geen invloed op de werking van de Accu-Chek insulinepomp.
De infusieset moet na één tot drie dagen worden vervangen (de infusiesets met stalen naalden tenminste elke 48 uur van plaats en infusiesets met een teflon canule tenminste elke 72 uur). Zo voorkom je infecties, verstopping van de katheter en verharding van de huid. Na het inbrengen wordt de infusieset met de geïntegreerde pleister gefixeerd. Vergeet niet: De infusieset hoeven mensen met diabetes maar om de een tot drie dagen te vervangen. Dat is veel minder belastend dan vijf of meer keer insuline spuiten per dag, temeer daar je de canule bij het dragen nauwelijks voelt. Er bestaan bovendien Accu-Chek infusiesets met een afkoppelbare canule; dat geeft je nog meer mogelijkheden. Het is belangrijk om je bloedglucose 1-3 uur na het inbrengen van een nieuwe set te testen, om er zeker van te zijn dat de set goed werkt.
Bij de tijd vooruit zetten: (bijvoorbeeld van wintertijd naar zomertijd). Bij de verwerking van de meetwaarden door de Accu-Chek Smart Pix zullen bloedglucosewaarden met datum en tijd altijd als ‘waar’ geaccepteerd worden. Ze worden op basis van datum en tijd gesorteerd. In het overzicht staat echter als opmerking dat er waarden buiten de chronologische volgorde zijn gevonden. Tijdsprongen in de toekomst zijn zonder effect. Wordt de datum verder dan 12 weken vooruit gezet dan kunnen de oude meetwaarden na een nieuwe meting van de bloedglucose niet meer worden weergegeven. Bij de Accu-Chek-insulinepomp zijn tijdsprongen in de toekomst zonder effect maar worden in de lijst aangegeven.
Bij de tijd terugzetten: (bijvoorbeeld van zomertijd naar wintertijd). Bij de verwerking van de meetwaarden van uw bloedsuiker door de Accu-Chek Smart Pix zullen bloedglucose waarden met datum en tijd altijd als 'waar' geaccepteerd worden. Ze worden op basis van datum en tijd gesorteerd. In het overzicht staat echter als opmerking dat waarden buiten de chronologische volgorde gevonden zijn. Als men tot vandaag met juiste datum werkt en dan het klok drie dagen terugzet en vervolgens meet dan ziet men alleen de eerder genoemde opmerking.
Bij Accu-Chek-insulinepompen zullen alle gegevens voor de tijdsverandering niet meer worden weergeven als de pompklok wordt teruggezet. Het helpt ook dan niet meer om de tijd weer vooruit te zetten. De opmerking tijdsprong terug is definitief.
Neem contact op
Neem contact op met de Accu-Chek Customer Care op het gratis telefoonnummer 0800 – 022 05 85. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur.
<h5>24/7 bereikbaar bij vragen over Accu-Chek insulinepomp</h5>
Bij gebruik van een Accu-Chek insulinepomp kan je in geval van nood - een acuut technisch probleem - altijd direct contact opnemen. Daarvoor is er de gratis 24-uurs service voor Accu-Chek insulinepompgebruikers: 0800 – 022 05 85
(keuze 1).
Heb je een vraag of een opmerking over een Accu-Chek product of dienst? Vul dan het contactformulier in.
Heb je een vraag of opmerking over Accu-Chek Care? Klik dan hier
Stuur een berichtAccu-Chek SmartGuide Customer Care
0800 – 022 04 99
Accu-Chek Customer Care
0800 – 022 05 85
24-uurs service voor Accu-Chek insulinepompgebruikers
0800 – 022 05 85 (keuze 1).
Vanuit het buitenland
+318000220585
Gratis servicenummer binnen Europa
+318000220585 (keuze 1)