Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
hamburger overlay

Belangrijke informatie over Accu-Chek Aviva en Accu-Chek Performa bloedglucosemeters waarbij problemen met de energievoorziening kunnen optreden

Hier vindt u belangrijke informatie voor het garanderen van een optimale levensduur van de batterijen en specifieke aanwijzingen voor de omgang met problemen die kunnen optreden met de  van de Accu-Chek® Aviva en Accu-Chek® Performa bloedglucosemeters.

Waarschuwing:

  1. Zorg dat u altijd over een set reservebatterijen beschikt.
  2. De levensduur van batterijen kan variëren op grond van factoren als temperatuur en de fabrikant van de batterijen.
  3. Zorg dat u over een alternatieve testmethode beschikt.

Brief veiligheidswaarschuwing Accu-Chek Aviva en Accu-Chek Performa bloedglucosemeters

Vraag 1: Wat moet ik doen als mijn meter ingeschakeld is en het symbool voor een zwakke batterij verschijnt op het display?

Antwoord:

  1. Raadpleeg de instructies in de handleiding voor de juiste handelingen bij problemen die zich mogelijk voordoen.
  2. Als de instructies in de handleiding geen oplossing bieden voor de situatie, kunt u contact opnemen met onze Roche Diabetes Service via 0800 – 022 05 85 voor verdere ondersteuning.

 

Vraag 2: Wat moet ik doen als ik de meter niet kan inschakelen of de levensduur van de batterij erg kort is?

Antwoord:

  1. Raadpleeg de instructies in de handleiding voor de juiste handelingen bij problemen die zich mogelijk voordoen.
  2. Als de instructies in de handleiding geen oplossing bieden voor de situatie, kunt u contact opnemen met onze Roche Diabetes Service via 0800 – 022 05 85 voor verdere ondersteuning.

 

Vraag 3: Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ik op elk gewenst moment een test kan uitvoeren?

Antwoord: 

  • Als het niet mogelijk is om een test uit te voeren, wordt er met klem aangeraden om:
  • een set reservebatterijen bij de hand te houden aangezien de levensduur van de batterijen kan schommelen onder invloed van factoren als temperatuur en de fabrikant van de batterijen.
  • Zorg dat u over een alternatieve testmethode beschikt. Een alternatieve testmethode kan bijvoorbeeld bestaan uit een reservemeter en teststrips. Informeer bij uw zorgverlener of leverancier van teststrips naar andere alternatieve methoden.

Als u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met onze Roche Diabetes Service via 0800 – 022 05 85 voor verdere ondersteuning.

Delen